Persondatapolitik for:
Odense Tømrermesterforening
Nørregade 29, 1. sal, 5000 Odense C.
Tlf.: 66 12 03 34
info@odensetomrermesterforening.dk.linux56.unoeuro-server.com
www.odensetomrermesterforening.dk
Kontortid: mandag-torsdag kl. 9-11
Den 25. maj 2018 fik hele Europa en ny fælles lov om behandling af persondata – Persondata forordningen. Formålet med denne nye lovgivning er at styrke beskyttelsen af enkeltpersonens personlige oplysninger
Odense Tømrermesterforening er dataansvarlig for de data vi har registreret på vores medlemmer, samarbejdspartnere og medarbejdere.
De væsentlige ændringer i forordningen er således:
- Du har ret til, at anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger
- Du har ret til at modsætte dig, eller begrænse behandlingen af dine personoplysninger
- Du har ret til at modsætte dig, at dine oplysninger eller fotos, bliver brugt til målrettet markedsføring
- Du har ret til, at bede om de personoplysninger du selv har afgivet, i et almindeligt læsbart format
- Er dine personoplysninger baseret på dit samtykke, har du altid ret til, at tilbagekalde det
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning på www.datatilsynet.dk.
Medlems og samarbejdsrelaterede oplysninger:
Formålet med behandling af medlems person oplysninger | Kategorier af medlems person
oplysninger |
Kilder til medlems person oplysninger | Behandlings grundlag til medlems person oplysninger | Modtagere af medlems person oplysninger | Opbevaring af medlems person oplysninger |
At kunne levere kvalitetsmæssige og korrekte produkter og
Serviceydelser til vores medlemmer og samarbejds partnere |
Kun almindelige person
oplysninger Som: Navn Adresse Telefonnr. Samt evt. Købs- og betalings historik |
Person oplysninger indhentes direkte fra vores medlemmer og samarbejds partnere | Personoplysningerne behandles kun af hensyn til evt. købsaftaler, og af hensyn til revision og retslig forpligtelse til bogføringsloven | Person oplysninger videregives kun, hvis det efter gældende lovgivning eller domstols afgørelse er påkrævet.
Navn og adr. kan, og kun efter aftale videre gives til evt. under leverandør |
Kundens person oplysninger opbevares efter bogføringsloven i op til 6 år efter afslutning, med mindre der er specielle grunde til at opbevare informationerne i længere perioder.
Informationerne gemmes forsvarligt i aflåste skabe, og i vores service udbyders databaser |
Medarbejderrelaterede oplysninger:
Formålet med behandling af medarbejder person oplysninger | Kategorier af medarbejder person
oplysninger |
Kilder til medarbejder person oplysninger | Behandlings
Grundlag til medarbejder person oplysninger
|
Modtagere af medarbejder person oplysninger | Opbevaring af medarbejder person oplysninger |
At kunne varetage almindelige personale og ansættelses forhold, samt udbetaling af løn | Almindelige medarbejder person
oplysninger Som: Navn Adresse CPR nr. Telefonnr. Bankforbindelse |
Person
oplysninger indhentes direkte fra medarbejder |
Personoplysninger fra medarbejderen behandles kun af hensyn til almindelige ansættelsesforhold | Medarbej-derens person oplysninger videregives til løndata og skat, og ellers kun, hvis det er påkrævet ifølge en domstols afgørelse, eller efter gældende lovgivning | Medarbejderens person oplysninger opbevares i op til 6 år efter afslutning af et ansættelses forhold, med mindre der er specielle grunde til at opbevare informationerne i længere perioder.
Informationerne gemmes forsvarligt i aflåste skabe, og i vores service udbyders databaser |
Hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på, har du ligeledes ret til at klage til Datatilsynet, gennem Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.